Alt 20 Haziran 2013, 10:31   #1
Keyifli~Üye
 
Handan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28 Mart 2011
Mesajlar: 1.444
Handan_ is on a distinguished road
Puanlar: 5.094, Seviye: 1
Puanlar: 5.094, Seviye: 1 Puanlar: 5.094, Seviye: 1 Puanlar: 5.094, Seviye: 1
Üst seviye: 99%, 0 Gereken puan
Üst seviye: 99% Üst seviye: 99% Üst seviye: 99%
Etkinlik: 0%
Etkinlik: 0% Etkinlik: 0% Etkinlik: 0%
Standart İnisiyatif Kullanma Psikolojisi

inisiyatif - inisiyatif kullanma - inisiyatif kullanmak



İNİSİYATİF KULLANMAK


İnsan egosu çok güçlü olan bir varlıktır. O yaptığı her işte bu yönünü baz alan bir dizi eğilimler ve yaklaşımlar içersine girer. Egoyu önemsemek ve bu yönde bir eğilim ve yaklaşım içersine girmek bazen bilinçli ama çoğu zaman bilinç dışı bir şekilde olur. Egosu yok ya da çok zayıf dediğimiz nice kişide bile bu yapının belli oranlarda etkisi vardır. Sadece bu yapı kendisini biraz örtük olarak ve daha farklı kanallardan ifade etmektedir.


Ego temelde algılanan bir eksiklikten beslenir. Eksikliğin derinliği ve önemi nispetinde ego güçlenir. Bu yönü itibariyle ego aslında bir savunucu tutum biçimidir.


Egonun en bariz göstergesi daha ziyade halk arasında “kasılma” şeklinde ifade edilen, sıcaklıktan ve samimiyetten uzak olan yüz, jest ve mimik hareketlerdir. Egonun pek bilinmeyen diğer çok önemli bir göstergesi ise inisiyatif kullanma eğilimindeki abartılı artıştır.


İNİSİYATİF KULLANMA EĞİLİMİ


İşi bir kaşeyi alıp önündeki kağıda basmak olan bir memur yaptığı işi bir süre sonra basit olarak görebilir. Bu basit görme eğilimini çevredeki kişilerin muhtelif yaklaşımları da besleyebilir. Böylece derinleşen eksiklik ve değersizlik duygusu egoyu besleyebilir, beslenerek güçlenen ego ise inisiyatif kullanarak telafi etme savunucu yaklaşımına neden olabilir. Bu sebeple basit bir kaşe basma işini bile geciktirme, kişileri tersleme, kağıdı lüzumundan fazla inceleme gibi yollarla ifadesini bulan inisiyatif kullanma arayışlarına sevk edebilir.


Belli meslekler haddi zatında sadece bir meslek oldukları halde o kadar öne çıkar ki o mesleğin sahiplerinin meslek dışı yanlarını ve yönlerini ihmal etmelerine neden olabilir. Sözgelimi her yerde işini tek bir doktorluk etiketiyle bile kolayca halledebilen, sırf bu tek bir etiketle bile kabul ve ilgi görebilen bir doktor kişiliğini muhtelif yönlerden zenginleştirme gereğini fazla duymayabilir. Çünkü buna gerek görmeyebilir. Ancak kişi bunun bir eksiklik olduğunu, dolayısı ile birçok alanda, pek çok açıdan kendisine sorun yarattığını kısa sürede fark eder. Bu fark edişin oluşturduğu eksiklik duygusu egoyu beslemeye, ego yoluyla dış dünyaya karşı bir bariyer oluşturma arayışına sevke edebilir. Sonuç itibariyle daha çok böylesi bir mekanizma ile gelişen ego, kurduğu bu bariyerleri sürekli ayakta ve dik tutma adına özellikle inisiyatif kullanma şeklinde görülen bir savunucu tepkilere yol açabilir.


MESLEKLER VE İNİSİYATİF KULLANMA


Meslekler inisiyatif kullanma araçları değildir. Dolayısı ile de meslek mensupları aslında sadece yapılan işin sadık uygulayıcıları yahut aktarıcıları olmalıdırlar. Ancak pratikteki gerçekler hiç de böyle değildir. Sadece mesleğinden ibaret olmayan, ancak meslek dışı yanlarını ve yönlerini zenginleştirmedikleri için sadece mesleki unvanlarıyla var olmaya / varlık göstermeye çalışan kişiler işlerinin sıradan ve basit rutinlerini yaparken bir süre sonra içine düştükleri değersizlik duygusundan işin içine bir yığın inisiyatif katarak çıkmaya çalışırlar.

Şimdi bu eğilimin hangi meslek mensuplarına nasıl yansıdığını ele almaya çalışalım.


Din görevlileri


İmamlar ve din adamları denilen kişiler aslında ilahi kaynaktan gelen mesajları halka aktaran kişilerdir. İşlevleri esasında bu kaynaktan aldıklarını kaynağa bağlı kalarak halka taşımaktır. Ancak bu aktarıcılık meslek algısı çok gelişmemiş kişilerde değerli olma duygusunu beslemeye yetmez. Böylece kişiler dini bir meselede bile çok az dini argüman kullanırlar ama daha çok kişisellik kokan sözler etmeye başlarlar. Örneğin dini açıdan yardım etmenin öneminden bahsederler ancak bu meseleyi dini ayet, hadis ve kıssa ağırlıklı olarak kaynaktan aktarmak suretiyle değil; kendi ifadelerinin ön planda olduğu, adeta bu konuda yazdıkları bir kompozisyonu okurcasına ele alırlar. Konu hakkındaki detaylı bilgileri değil de kendi sözlerini, şikayet, eleştiri, öneri veya tespitlerini öne çıkaran bu anlayış bahsini ettiğim inisiyatif kullanma eğiliminin bir ürünüdür.


Bilim adamları


Televizyonda görürüz, konunun uzmanı sıfatıyla ekranlara çıkan kişiler gündemdeki konuları bilimin nesnel ilkeleri çerçevesinde değil; kendi öznel görüşleri ağırlıklı olarak ele alırlar. Mesela Suriye’nin askeri gücünü konuşurken ortaya bu konuda uzman olduklarını da teyit edecek nitelikte ve yeterince nesnel veriler ortaya koymaz, en fazla herkesin bildiği kadar bilgiyle analizler yaparlar. İlgili konudaki tüm verileri tek tek ortaya dökmek kendilerini basit bir taşıyıcı – aktarıcı gibi görmelerine yol açar, bu ise ego için çok doyurucu bulunmaz.


“Bana göre, kanaatimce, kişisel düşünceme göre…” diyerek konuyu kişisel görüş ağırlıklı olarak ele aldıklarını açık açık ortaya koyarlar. Oysa bu “uzman” sıfatı taşıyan kişilerden beklenen doğru veya yanlış olabilen kendi kişisel görüşlerini aktarmaları değil; ilgili konuda bilimin dediklerini ifade etmeleridir. Hem bilimin ne dediği ortaya konulsa aynı konuda birçok farklı tespit de ortaya çıkmayacaktır. Ancak her konuda bilimsel bir yaklaşım sergilemek ciddi bir birikim, bu da yoğun bir emek gerektirir. Kişisel görüşleri bilim kılıfı altında ileri sürmek ise fazla bilgi - birikim gerektirmediği için daha kolaydır. Çünkü bunun için biraz düşünmek, düşünülenleri de etkili ve alengirli bazı söz ve cümlelerle ele almak çoğu zaman yeterli olur.


Yöneticiler


Bahsini ettiğim ego odaklı zaafı ve bu zaaftan kaynaklanan eğilimi olan yöneticiler her şeyin yasa ve yönetmeliklerle tanımlandığı bir işleyişten fazla haz etmezler. Çünkü böylesi bir yapıda inisiyatif kullanamazlar. O sebeple en açık ve net olması gereken konularda bile her zaman için farklı algılamalar ve uygulamalar doğar. En ilginci de böylesi konularda hukuk ve mahkemeler dahi çoğu zaman birbiriyle çelişen kararlar verebilir. Çünkü yasalar da inisiyatif kullanmayı mümkün kılacak boşluklarla doludur.


Sıradan vatandaşlar


Sıradan denilen (ki esasında herkes sıradandır), fazla yetkisi bulunmayan vatandaşlar bile sıklıkla inisiyatif kullanma eğiliminde olur. Mesela en basitinden verilen selamı almamak, “Verilen selamın alınması gerekir” toplumsal kuralına karşı inisiyatif kullanmaktır. Terslemek iyi davranma insani görevine, reddetmek kabul etme yerleşik toplumsal anlayışına karşı inisiyatif kullanmaktır. Çocuk asi davranarak, kadın sıradan bir akşam yemeğini geciktirerek, koca hiç bir mantığı olmadığı halde eşine izin vermeyerek inisiyatif kullanır.


Psikolog

İzzet Güllü




Handan_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla  

Bookmarks

Etiketler
İnisiyatif Kullanma Psikolojisi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:19.

dekorasyon Kiralık Ofis | sanal ofis sanal ofis
istanbul travestileri | istanbul travestileri | sex hikayeleri | travesti forum | film izle| ankara travesti Bilgileri | istanbul travestileri Hakkında travesti | Ankara Travesti bilgileri | istanbul travestileri | ankara travestileri Bilgileri | bayan bilgileri | istanbul travestileri Bilgileri istanbul travestileri|

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379