Alt 06 Temmuz 2013, 09:23   #1
Keyifli~Üye
 
EliFsS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 25 Mart 2011
Mesajlar: 2.176
EliFsS is on a distinguished road
Puanlar: 6.554, Seviye: 1
Puanlar: 6.554, Seviye: 1 Puanlar: 6.554, Seviye: 1 Puanlar: 6.554, Seviye: 1
Üst seviye: 99%, 0 Gereken puan
Üst seviye: 99% Üst seviye: 99% Üst seviye: 99%
Etkinlik: 0%
Etkinlik: 0% Etkinlik: 0% Etkinlik: 0%
Standart Alevilik , kuşkusuz islamdır

Alevilik kuşkusuz İslamdır. Hakk-Muhammed-Ali yolunun Kırklar Meclisinde olgunlaştığı ve Oniki İmamlarla devam eden; İmam Cafer-i Sadık’ın akıl ölçüsünü rehber olarak alan Horasan Erenlerinin himmetleriyle Anadolu’ya gelen Hazret-i Pîr’le ve ulu ozanlarımızın nefesleriyle hayat bulan inancın adıdır. Alevilik inancı hayatın amacını insanın Ham Ervahlıktan çıkarak İnsan-ı Kâmil olup özüne dönmek olarak tanımlar. Bunun için de; Mürşid Pîr ve Rehber huzurunda ikrar verilerek Dört Kapı Kırk Makam aşamasından geçilir. İnancımızın uygulandığı mekân Cemevidir. Aleviliğin en temel kriterleri 4 Kapı 40 Makamdır. Kişi Şeriat Tarikat Marifet ve Hakikat Kapılarını ve bunlara özgü makamları bilerek Alevilik hakkında konuşursa elbette Hacı Bektaş Veli’nin bir güzel sözünde belirttiği gibi ‘’Hem Arı hem de Arıtıcı’’ olur. Bu Kapılar aslında sadece bilimin değil yaşamın da birer Erdem okuludur. Kişi bu Kapılardan ilki olan Şeriat Kapısından Ham Ervah olarak girer ve isterse emek vererek insan-ı kamil olarak Hakikat’a varabilir. Bu Kapılarda kişi sadece bilgi ve görgüsünü arttırmakla kalmaz aynı zamanda benliğini de öldürür. Kişinin kendisi ile barışık olmasının en temel kriteri Âdem olmaktır. Topraktan gelmiş ve toprağa dönecektir. Kişi kendini Âdem olarak gördüğü zaman adına Evren denilen sonsuz bir zaman tünelinde küçük bir zerre olduğunu fark eder. Şair Ahmet Arif’in dediği gibi ‘’.. Ne Şah ne Sultan Göçüp gitmişler gölgesiz..’’ Alevi toplumu inancı gereği her koşulda Ehli Beyt’e tutunmuş. İmam Cafer Sadık’ın derlediği Buyruk’un temel ilkelerini esas almıştır. Orada belirtilen ‘’Henüz melekler levh kalem arş kürs yer gök cennet cehennem yaratılmadan evvel Allah kendi nurundan nur katarak Muhammed Ali’yi yarattı’’ beyanından hareketle insanın yaradılışına böyle inandıktan sonra bu nurun diğer Peygamberler nesliyle devam ettiğini ve son olarak Ehli Beyt olarak biçimlendiğini bu nurdan devam eden İmam Mehdi’nin de kıyamet habercisi olduğuna inanır. Bu vesile ile ezelden (Kalü Bela) edebiyete kadar her hikmette Ehli Beyt’ e inanılır ve sevgi duyulur. Seyyit Baba Mansur hakkında fikir belirtirken onun Ehli Beyt uzantısını da ele almak gerekir. Ocaklar ve onların Ehli Beyt uzantıları konusunda bu güne kadar yazılıp çizilenler hem çok eksik hem de bir o kadar karmaşık duruyor. Bir çok yerde aynı konu hakkında taban tabana farklı görüşler görüyoruz. Birbirine benzemişlik ve genelde söylenceye dayalı bu konu üzerinde çok yazılıp çizilmesi gereken tek tek bireylerden ziyade bir BilimKurulu veya Akademinin ihtisas alanına giriyor. Bu kitabın içine aldığımız Ocaklarla ilgili bölüm çalışmamız da bu konuda mutlak doğru olmayıp sorgulanabilir bir çalışmadır. Seyyit Baba Mansur konusu da aynı şekilde bu bütünün bir parçası olarak görülmeli. Kapak resmi diğer bir büyük Evliya olan Hacı Kureyş’e karşı Dersim / Muhundu’da CANSIZ DUVAR YÜRÜTME kerametini temsil etmektedir. Arka kapak resmi de Bingöl / Adaklı’da bulunan Kurhüseyin Dergâhından bir görüntüdür. Baba Mansur Ocağının Bingöl / Kiği bölgesinden olan ve Kurhüseyin Dergâhından olan Seyyit Selçuk Sevin bu çalışmada hem esin kaynağı hem de alan çalışmasında kısmi alan çalışmasına katkı sundu. Bu vesile ile çalışmayı onun mensubu olduğu Kurhüseyin Dergâhını kapsayacak şekilde düzenledik. Sonradan yerinde ziyaret etme şansı bulduğum bu Dergâh ve çevresinde ciddi alan çalışmasının henüz yapılmadığını kaynak arama sırasında fark ettik. Alevi toplumunda var olan sonsuz Ehli Beyt aşkı biraz da Alevilerin kaderi ile bir benzerlik gösterdiğinden kesintisiz bu güne kadar süregelmiş. Geleneksel olarak günümüze kadar uzanan Alevilik mazlumdur. Ve doğal olarak mazlum da kendini bulacaktır. Çektiği zulüm karşısında çaresizdir çaresiz görüneni kendine dost edinecektir. Ve elbet Alevi inancı Evrenseldir. Bunun için de ilk Evrensel İnsan Hakları ve Kapı - Komşu hukukunu içeren Medine Vesikası/ Rıza Şehri Beyannamesini kendine rehber dilde ve gönülde söylence etmiştir. Hacı Bektaş Veli’nin ‘’72 Millete tek Nazarla Bakması’’ Felsefesi de bundan kaynaklanmıştır. Bu söylence Kuran’da ‘’Dinde Zorlama Yoktur’’ ayeti ile başlamış ve Hz. Ali’nin ‘’Edep insanın Kemalidir’’ sözü ile biçim belirlemiş ve gene onun ’’Her şeyin en büyüğü Bilimdir. Çünkü ilim ile Hakk’a yol bulunur bilim ile halka tahammül edilir’’ sözü ile temel almıştır. Ehli Beyt sevgisi Şah-ı Merdan’ın ‘’Adil ol kudretin sürekli olsun’’ sözü onu sevenlerin her gönülü açan anahtarı olmuştur. Bu yüzden Seyyitlerimiz Mürşitlerimiz Pirlerimiz yaşlılarımız bize dualarını’’Ehli Beyt’in katarından didarından ayrılmayasınız’’ sözü ile bağlarlardı. Ehli Beyt’in katarı üzerlerine 3 sefer ordu göndermelerine rağmen Mekke fethedildiğinde düşmanlarının canını bağışlayan adaletti. O öyle bir adalettir ki Hz. Hamza gibi yiğitlerin ciğerlerini bile çiğ çiğ yiyenlere aman vermişti. Ehli Beyt sevgisinin adı Tasavvuftur. Yaşama bakışı Koca Yunus’un ’’Severiz yaratılanı yaradandan ötürü’’ dizelerinde gizlidir. Bu felsefenin başlangıcı Kalü Bela’dır. Yani Ezel’dir Şekil ve biçimi Nur’dur Silahı Saz’dır Cephanesi Beyit’tir Ordusu Erenler’dir. Zakiri 7 Ulu Ozanlar’dır Mahkemesi Dâr’dır Kitabı Kuran’dır. Anayasası RızaŞehri Metni’dir. Kelamı Buyruk’tur. Parlamentosu Cem’dir Önderi Muhammed Mustafa’dır. Musahibi Aliyyel - Mürteza’dır. Şura’sı Ehli Beyt’tir. Şahidi 12 İmamlar’dır. Belgesi Evliyalar’dır. Kışlası Dergâh’tır. Bekçisi Seyyit’tir. Hizmetcisi Derviş’tir. Öğretmeni Mürşit’tir. Yemeği Lokma’dır. Şerbeti Yas’tır. Nefreti Sevgi’dir Anahtarı Tasavvuf’tur. Hedefi Sırrı Hakikat’tır. Buna Ehli Beyt sevgisi denir. İkrar denir İman denir. Ehli Beyt’i sevmek ona muhabbet beslemek elbet Rıza Şehri’nin temel ilkelerinden Rızalık ile olur. Tamamen gönüllülüğe dayalı bir sevgi. Sevmeyene ve inanmayana bir sözümüz de yok. Seviyoruz ve inanıyoruz diyenlere sadece onun gerekleri doğrultusunda hareket etmelerini öneriyoruz. Şah Hatayi bir beyitinde‚’’ Bir derdim var bin derman istemez’’ diyerek Ehli Beyt sevgisinin ona bağlananlara verdiği acıya ve sıkıntıya rağmen ondan vaz geçemediğini o sevginin Derman oluşunu dile getirir. Ehli Beyt sevgisi tüm acılara ve haksızlıklara derman olmuş sevenleri acılarını o sevgiyebağlanarak gidermişlerdir.
EliFsS isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla  

Bookmarks

Etiketler
Alevilik, kuşkusuz islamdır


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık




Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 15:02.

dekorasyon Endüstriyel Mutfak EKipmanları sanal ofis Kiralık Ofis | sanal ofis sanal ofis | sanal ofis | muadil toner | fantezi iç giyim fantezi giyim araç takip sistemleri | kişi takip sistemleri | Varlık takip sistemleri | filo takip sistemleri |
istanbul travesti | izmir escort bayan izmir escort tuzla escort bursa escort bursa escort casino siteleri casino siteleri casino siteleri casino siteleri casino siteleri bahis siteleri istanbul travesti travesti forum |
istanbul travesti Mekanları | istanbul travesti Haber | istanbul travesti Bilgi | istanbul travestileri | istanbul travesti | travesti | ankara travesti| ankara travesti | ankara travesti ankara travesti

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428