Sanal Hayat Keyifli Forumun Tek Adresi - Sesli Sohbet - Sesli Chat > Nette Eğlence Keyfi > Her Telden Konular » Dijital Fotoğraf Makinesi Hakkında Detaylı Bilgi

  • Yeni Konu aç Cevapla  
     
    LinkBack Seçenekler Arama Stil
  • Alt 15 Nisan 2012, 07:47   #1
    NetteKeyif
     
    Sincap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
     
    Üyelik tarihi: 15 Mart 2011
    Mesajlar: 16.171
    Sincap is on a distinguished road
    Puanlar: 48.146, Seviye: 1
    Puanlar: 48.146, Seviye: 1 Puanlar: 48.146, Seviye: 1 Puanlar: 48.146, Seviye: 1
    Üst seviye: 99%, 0 Gereken puan
    Üst seviye: 99% Üst seviye: 99% Üst seviye: 99%
    Etkinlik: 33%
    Etkinlik: 33% Etkinlik: 33% Etkinlik: 33%
    Standart Dijital Fotoğraf Makinesi Hakkında Detaylı Bilgi

    Dijital Fotoğraf Makinesi Hakkında Detaylı Bilgi

    Digital Fotoğraf makinası sitesinde tüketici için Dijital Fotoğraf makinesi model ve çeşitleri, Dijital Fotoğraf makinesi fiyatları, Dijital Fotoğraf makinesi özellikleri, satış sonrası hizmetleri yani Dijital Fotoğraf makinesi servisleri ve garanti süreleri ve kapsamları hakkında bilgiler verilmektedir.

    Kaynak bilgiler verirken amacımız;
    Digital Fotoğraf makineleri markaları mukayesesi (karşılaştırması) yapmak değil, Digital Fotoğraf makineleri alırken gerek Digital kamera çeşitleri ve gerekse Digital Fotoğraf makinası modelleri arasında seçim yapmanızı ve dolayısıyla bir tüketici olarak bilinçli ve kolay alış veriş yapmanızı sağlamak, doğru makineyi uygun fiyata almanızı sağlamaktır. Unutulmamalıdır ki en ucuz fiyat kötü, en pahalı fiyat iyi imalat anlamına gelmemektedir.

    Dijital fotoğraf makinesi alırken dikkat edilmesi gereken hususlar
    Dijital kamera satın almayı düşünüyorsanız ve hiçbir ön çalışma yapmamışsanız işiniz gerçekten zor. Piyasada şu an farklı fiyatlarda irili ufaklı onlarca model bulunuyor ve bunların belki de sadece biri sizin için biçilmiş kaftan. Onu aramaya çıkmadan önce kulağınıza bir iki tüyo fısıldamak istedik. Amacımız yol göstermek değil, kendi yolunuzu bulmanızı sağlamak. Dosya konumuzda dijital kameraların en önemli on özelliğini masaya yatırıyor, kendinize en uygun kamerayı bulmanız için doğru parçaları bir araya getirmenize yardımcı oluyoruz.

    Vitrinlerde on sene önce görmeye başladığımız dijital kameralar o zamanlar pahalı, düşük imaj kalitesine sahip, fonksiyonları sınırlı cihazlardı. Bugün geldiğimiz noktada dijital kameralar çok daha ulaşılabilir, verimli, yüksek düzeyde fonksiyonel görüntüleme cihazları. Fotoğraf makinesi olmanın çok ötesine geçen dijital kameraların yaygınlaşma süreçleri altın yıllarını yaşarken piyasada onlarca model dolanıyor. Ucuz ve düşük çözünürlüklü modellerden üst seviye profesyonel modellere kadar, çeşitli düzeylerde yaklaşık 300 farklı dijital kamera modeli ile karşılaşmak mümkün. Bir modeli satın almak üzere incelemeye başlamışken, yeni bir modelin duyurusuna rastlamak artık kimseye şaşırtıcı gelmiyor. Karar verme sürecinde karşımıza çıkan megapikseller, optik ve dijital zoom’lar, piller, hafıza kartları derken, kararsızlık düzeyimiz de artıyor. Görünürde aynı özelliklere sahip makineler arasında yüzlerce dolar fark olmasına alıştık. Her kafadan bir ses çıkıyor ve bunlar da çok göreceli. Bunları göz önünde bulundurarak, bu ay kapak konumuzda dijital kamera satın alma sürecini masaya yatırmaya karar verdik. Masaya yatırmak deyimini özellikle kullandım, çünkü bu süreci parçalara ayırarak incelediğimizde sonuca varmak daha kolay oluyor.

    Aslında alacağımız üründen önce kendimizi gözden geçirmemiz, iyiden iyiye incelememiz gerekli: "Ben alacağım kamerayı ne için kullanacağım? Ne gibi özellikler daha çok ilgimi çeker? Fotoğraf bilgim ne düzeyde ve bunun ne önemi var? Bilgisayarlarla aram nasıl?..." ve daha bunun gibi pek çok soru, almak istediğimiz kameraya giden yolda atılacak ilk ve en önemli adım.

    Sizin Profiliniz Hangisi
    Sağlıklı, çabuk ve en yüksek fiyat/performans oranında tercih yapabilmek için, öncelikle profilinizi belirlemelisiniz. Bu, satın alma sürecinde incelediğiniz kameralarda belli özelliklere öncelikli olarak bakmanızı sağlar. Örneğin, bilgisayarlarla aram iyi değil diyorsanız, kullanım arayüzü ve yazılımları kolayca anlaşılabilen bir kamera sizi daha çok memnun eder. Kodak EasyShare ya da Ricoh Caplio modellerindeki gibi beşiğe oturtularak tek tuşla fotoğrafların bilgisayara aktarımını sağlayan modelleri göz önünde bulundurursunuz. Makro fotoğraftan zevk alıyorsanız, konuya daha çok yaklaşabilen kamera, tercihleriniz arasında daha öncelikli gelir, örneğin Fujifilm ve Olympus’un bazı modellerinde rastlayabileceğiniz “Super Macro” seçeneği ilginizi çekecektir. Stüdyo fotoğrafçılığında kullanmayı düşündüğünüz bir kameranın önce diyafram değerlerini gözden geçirebilirsiniz. Kullanıcı profillerine göre kameraları genel olarak üçe ayırabiliriz:

    1) Amatör: İngilizce’de Consumer (Tüketici) olarak adlandırılan bu gruptaki kameralar, genellikle başlangıç seviyesi, bas-çek tarzı kameralardır. Fiyatları nispeten ucuz olan bu ürünler, ortalama bir kullanıcı için genellikle tatminkar seviyededir. En çok ve çeşitli model, bu grupta karşımıza çıkar.

    Amatör kameralarda basitlik oldukça önemlidir. Burada önemli olan objektifi konuya çevirip deklanşöre bastığınızda olabilecek en iyi kareyi çekebilmektir. Bu nedenle amatör kameralar pozlama, netleme, flaş kullanımı, renk düzenlemesi gibi seçenekleri otomatik olarak ayarlar. Diğer yandan, eğer amatör bir kamera biraz önce bahsettiğimiz ayarlara kullanıcının da müdahale etmesine izin veriyorsa, çok daha güzel sonuçlar elde edilebilmenin ötesinde kullanıcının, fotoğrafçılık konusunda da altyapısını geliştirmesine olanak tanır.
    Fiyat aralığı: 50-500 Dolar.

    2) İleri Amatör: Internet’te ya da yabancı kaynaklarda Prosumer (Profesyonel ile tüketicinin karışımı bir kelime) ya da Advanced Consumer olarak da karşınıza çıkabilen bu gruptaki kameralar, fotoğrafçılıkla ilgilenen, sadece görüntü yakalamak için değil, sanatsal anlamda da tatmin edici sonuçlar elde etmek isteyen kullanıcılar için tasarlanmıştır. Fiyatları, amatör ürünlere göre daha yüksektir. Ancak bilinçli olarak fotoğraf çekmekten zevk alan bir kullanıcı için “şamda kayısı” diyebileceğimiz modelleri bu grupta bulabiliriz.
    Fiyat aralığı: 500-1500 Dolar

    3) Profesyonel: Fiyatları el yakan bu ürünler genellikle klasik SLR modellerin modifiye edilerek dijitalleştirilmesiyle elde edilir ve hem imaj kalitesi, hem de sunduğu imkanlar profesyonel bir fotoğrafçıyı tatmin edebilecek düzeydedir.

    Fiyat aralığı: 2000-8000 Dolar

    Belirleyici Özellikler
    Dijital kameraları bu şekilde gruplara ayırmakla iş bitmiyor. Çünkü her grubun içinde barındırdığı ürünler birbirlerine özellik bakımından çok benziyor. Bu noktada elimize büyüteci alıp kilimimizin ilmeklerine bakmak gerekli. Bunun için de öncelikle kameraların özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Sensör, lens, flaş gibi kameranın hayati elemanlarında aramanız gereken özellikleri bilerek cebinize ve gözünüze en uygun kamerayı seçebilirsiniz. Amacımız sadece en iyi kamerayı seçmek değil, işimize yaramayacak özelliklere de para ödememek. Şimdi göz önünde bulundurulması gereken on temel öğeyi ve bunların ayırıcı özelliklerini sıralayalım:

    Kamera Sensörü

    1) Çözünürlük (Resolution): Görüntü piksel adı verilen ışık noktacıklarından oluşur. Çözünürlük, kameranın kaç piksellik görüntü yakalayabildiğini gösterir ve genellikle megapiksellerle ifade edilir. Sayı ne kadar büyükse çözünürlük de o kadar büyür. Ancak hemen belirtelim: Yüksek çözünürlük, yüksek imaj kalitesi demek değildir.

    Çözünürlük, genel imaj kalitesini önemli şekilde etkilese de imaj kalitesini etkileyen pek çok faktörden sadece biridir.

    Tavsiye: Kamera satın alırken sadece optik çözünürlüğü (gerçek çözünürlük, sensörün yakalayabildiği piksel sayısı) göz önünde bulundurun.

    2) Işık Duyarlılığı (ISO): Kameranın, bir görüntüyü doğru pozlandırmak için gerek duyduğu ışık miktarının standart ölçü birimi. Düşük ISO değerlerinde (50-100) çekilen fotoğraflar genellikle daha yüksek görsel kaliteye sahip olurlar, ancak ışık şartlarının iyi olması gerekir. Güneşli bir gün, açık havada yapılan çekimlerde çok güzel sonuçlar alınabilir. ISO değeri yükseldikçe ışık bakımından yetersiz ortamlarında da çekim yapılabilir, bunun yanında imajda oluşan elektronik kirlilik (noise) miktarı da artar. Burada dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta var. Birincisi, kameranın ISO değeri yükseldikçe ne kadar noise oluştuğu. İkincisi, ISO değerinin kullanıcı tarafından kontrol edilip edilemediği. Neredeyse her kamera ISO değerini ışık şartlarına göre otomatik olarak ayarlayabilir.

    Tavsiye: Bazı modeller, ISO değerini kullanıcının kontrol etmesine, dolayısıyla noise seviyesinin her an kontrol altında tutulmasına izin verirler. Eğer çektiğiniz imajların temizliğine önem veriyorsanız, bu özellik seçim yaparken önemli bir kriter olabilir.

    Objektif
    1) Lens Hızı (Speed): Diyaframın tümüyle açık olduğu durumda, objektifin içine alabildiği maksimum ışık miktarına lens hızı denir. Ölçü birimi olarak f değeri ya da f-stop değeri kullanılır. Bu değer diyafram açıklığını belirlerken kullanılan değerin aynısıdır. Maksimum diyafram açıklık değeri ne kadar küçükse (örneğin f2.0) lens o kadar hızlıdır diyebiliriz. Hızlı bir lensle düşük ışık koşullarında çekim yapmak mümkün olur.
    Tavsiye: Alacağınız kamerada açık diyaframlarda çekilen fotoğrafın ortası yeterince aydınlıkken kenarlarında kararma varsa iki kere düşünün.

    2) Odak Uzaklığı (Focal Length): Kameranın sensörüyle lensin arasındaki uzaklığa “odak uzaklığı” denir. Bu değer büyüdükçe, fotoğrafını çektiğiniz konuyu yakın görürsünüz. Değer küçüldükçe, daha geniş bir açıyla etrafı görebilirsiniz. Dijital kameralarda, 35mm konvansiyonel makinelere nazaran çok daha küçük ölçüler söz konusudur. (Örneğin 7mm) Ancak dijital kamera sensörleri, 35mm filmden çok daha küçük oldukları için bu değerler kıyaslamada kullanılmaz. Bu nedenle, her dijital kamera üreticisi kameranın sahip olduğu odak uzunluğunun 35mm formatta hangi değere karşılık geldiğini belirtir. Karar verirken hep bu değeri göz önünde bulundurmanızı öneririz. Kimi kameraların odak uzaklığı sabitken, kimilerinin odak uzaklığı değişebilmektedir. Bu tip objektiflere “zoom objektif” denir.

    3) Yakınlaştırma (Zoom): Kameranın sahip olduğu lensin odak uzaklığını değiştirmek suretiyle yakınlaştırma ve uzaklaştırma işleminin yapılmasına “zoom” diyoruz. Zoom objektiflerin yakınlaştırma oranları 3X, 5X gibi değerlerle anlatılıyor. Bu kavram, en düşük odak uzaklığı ile en yüksek odak uzaklığı arasındaki çarpan farkıdır. Örneğin 75-300mm arasında zoom yapabilen bir objektif, 4X olarak adlandırılır.

    Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, dijital zoom değerlerini pek göz önünde tutmamak.

    Tavsiye: Kamera satın alırken her zaman, sadece optik yakınlaştırma değerlerini göz önünde bulundurun.
    4) Makro (Macro): Bu fonksiyon sayesinde kameranın lensini konuya mümkün olduğunca çok yaklaştırabilir ve netleyebilirsiniz. Bazı dijital kameralarla konuya üç santime kadar yaklaşılabilmektedir. Eğer bir uğurböceğinin kanatlarıyla bilgisayarınızın ekranını kaplamak, yeni tomurcuklanan çiçeğinizi yapraklarındaki damarlara kadar görüntülemek ve büyümesini evre evre kaydetmek istiyorsanız makro modunda muhteşem detaylar yakalayabilirsiniz.

    Tavsiye: Odak uzaklığı sabit olmayan kameralar makro fotoğrafta çok daha başarılı sonuçlar verir.
    5) Harici Objektif: Harici objektifleri kameranın önüne takarak objektifinize yeni özellikler kazandırabilirsiniz. Kameranızın, harici objektif takılabilirlik özelliğine sahip olması, ileride telefoto ya da geniş açı lenslerle çalışabilmenize olanak tanır. Bu özellik daha çok ileri amatör ve profesyonel modellerde bulunur.

    Tavsiye: Denemeden satın almamanızı öneririz.

    Flaş
    1) Dahili (Built-in) Flaş: Dahili flaş neredeyse her dijital kamerada bulunuyor. Genellikle 3-4 metreye kadar aydınlatma yapabilen bu flaşlar, amatör bir kullanıcının ihtiyaç duyduğu çoğu ortamda yeterli aydınlatma sağlar.

    Tavsiye: Kameranızın performansını doğal ışıkta gösterdiği hassasiyetle ölçün.

    2) Otomatik Flaş: Kamera bu özellik sayesinde, ortamın ışığına göre flaşın çakılıp çakılmayacağına karar verir. Ancak bu özelliğe sahip pek çok kamera, arkadan gelen ışığın yoğunluna göre ölçüm yapamamaktadır. Bu durumlarda dolgu flaş önem kazanır.

    3) Dolgu (Fill) Flaş: Flaşı her türlü ışık koşulunda aktif tutan bu sistem, özellikle arkadan gelen ışıklarda daha dengeli fotoğraflar çekilmesine olanak tanır. Örneğin, gölgede duran bir arkadaşınızın fotoğrafını çekiyorsunuz. Fakat arkası aydınlık olduğu için bu fotoğrafı çekerseniz kamera yanlış ölçüm yapacak ve arkadaşınızın yüzü karanlık çıkacaktır. İşte bu gibi durumlarda dolgu flaş, ışık durumunun değerlendirmesini yaparak gerekli miktarda ışık sağlayacak şekilde flaşı çakar ve hem arka plandaki aydınlık kısım, hem de arkadaşınızın yüzü aydınlık şekilde görülebilir.

    4) Kırmızı Göz Engelleme (Red-eye Reduction): Düşük ışık koşullarında yapılan flaşlı çekimlerde oluşan kırmızı göz etkisini azaltmaya yönelik olan bu sistemde, çekim yapılmadan önce bir seri flaş patlatılır. Bu ışıktan etkilenen göz bebekleri ufalır ve kırmızı göz etkisi nispeten azaltılmış olur. Bu sorun harici flaş kullanılarak da çözülebilir.

    5) Flaş Yoğunluğu (Intensity): Bazı dijital kameralarda, çakılan flaşın yoğunluğunu ayarlayabilirsiniz. Böylelikle yakın mesafeden çekimlerde çok aydınlık veya uzaktan yapılan çekimlerde karanlık çıkacak fotoğrafları bir nebze dengelemek mümkün olabilir.

    6) Harici Flaş: İleri amatör ve profesyonel modellerin çoğunda harici flaş bağlayabileceğiniz, “hot-shoe” adıyla da adlandırılan bir kızak bulunur. Bu kızağa harici flaş ve bununla ilgili diğer ekipmanları bağlayabilirsiniz.

    7) Yavaş Senkronu (Rear-curtain Sync): Flaşlı çekim için uzun sayılabilecek bir pozlama süresi seçildiği zaman flaş, örtücü açılır açılmaz ya da kapanmadan hemen önce çakar. Böylece loş bir ortamda arka plandaki görüntüler bulanık şekilde CCD’ye aktarılırken öndeki konu flaşla net bir biçimde aydınlatılır. Özellikle hareket eden cisimlerin fotoğraflarında oldukça ilginç sonuçlar elde etmek mümkün olur. Yavaş senkron, ön perde senkronu (front-curtain sync) ve arka perde senkronu (rear-curtain sync) olarak ikiye ayrılır. Ön perde senkronunda flaş örtücü açılır açılmaz, arka perde senkronunda ise örtücü kapanmadan hemen önce çakar.

    Hazır Flaş Modları: Bazı dijital kameralarda hazır modlara rastlayabilirsiniz. Örneğin, parti modu veya gece portresi. Bu etkiler de flaşın değişik şekillerde kullanımıyla elde edilebilir.

    İzleme
    1) Küçük Resim (Thumbnail): Bu özelliğe sahip bir kamera, LCD ekranında fotoğrafları dörder dörder ya da dokuzar dokuzar küçük resimler halinde görebilmenize olanak verir. Böylelikle fotoğraflar arasında istediğinizi bulmak çok daha kolay olur.

    2) Zoom ve Pan: Fotoğraflardaki görüntüye yaklaşabilmenize ve fotoğraf üzerinde gezinebilmenize olanak tanır. Böylelikle LCD ekranda küçük göründüğü için göremediğiniz bir detaya yaklaşarak bakabilirsiniz.

    3) Slayt Gösterisi (Slideshow): Kimi dijital kameralarda çekilen görüntüyü izlerken, aynen bir slayt gösterisi gibi, her fotoğrafın birkaç saniye görünüp diğer fotoğrafa geçmesi sağlanabilir. Bu durum, pil tüketimminin fazlalığından LCD ekranda fotoğraflara bakarken çok mantıklı gelmese de, fotoğraflara televizyonda bakarken oldukça faydalı olmaktadır.

    4) Boyutlandırma ve Kopyalama: Bazı dijital kameralar, fotoğrafları kesmenize, belli çeşitli şekillerde boyutlandırmanıza ve diğer bir hafıza kartına kopyalamanıza izin verirler. Bu özellikler, hem yer kazanmaya hem de değerli imajların yedeklerinin alınabilmesine olanak tanır.

    Bağlantı
    1) Doğrudan Bağlantı: Pek çok kamerayı, bir kablo yardımıyla doğrudan bilgisayara bağlamak mümkün. Günümüzde pek çok kamera USB yoluyla bilgisayara bağlanıyor. Çoğu USB Mass Storage sınıfına giren bu ürünler, bilgisayara takıldığında doğrudan “çıkarılabilir disk” şeklinde görülebiliyor, böylece çektiğiniz fotoğrafları bilgisayara kopyalamak, klasörden klasöre dosya kopyalamak kadar kolay oluyor. Kameraları bilgisayara olduğu gibi televizyona da doğrudan kablo ile bağlamak mümkün.

    2) Beşik (Dock / Cradle): Kimi modellerle standart olarak verilen dock sayesinde kameradaki imajlar çok kolay bir gitmesi gereken yere yollanabilir. Örneğin, kamerayı dock’a yerleştirdikten sonra yalnızca bir düğmeye basarak imajları kameradan doğrudan bilgisayara kaydedebilir, e-posta olarak gönderebilir ya da yazdırabilirsiniz. Kimi dock’lar kameranın pilinin şarj edilmesi işini de üstlenir.

    Güç Kaynağı
    1) Piller: Satın alma kararı verirken genellikle göz ardı edilen pil konusu, aslında oldukça önemli bir yere sahip. Pil konusunda üç seçenek karşınıza çıkacaktır. Birinci seçenekte kamerada genellikle AA (kalem) pil kullanılır ve kutudan yalnızca dört adet kalem pil çıkar. Bunlar bitince atılan cinsten pillerdir. Her seferinde yeni pil almak ya da bir şarj edilebilir pil setine sahip olmak sizin seçiminiz.

    Diğer seçenekte ise, yine AA pil kullanan kameraları, yanlarında şarj cihazlarıyla görüyoruz. Bu gruba giren kameralar, şarj aletine bağımlı yaşamayı sevmeyenler için ideal. Çünkü pilleriniz bittiğinde kameranız için uygun amper değerine sahip AA piller satın alıp takabilir, fotoğraf çekmeye devam edebilirsiniz.

    2) AC Adaptör: Özellikle kameranın yeri pek değişmiyorsa, örneğin stüdyoda üçayak üzerinde kullanılıyorsa, adaptör çok işinize yarayabilir.

    Pozlama Kontrolü
    1) Otomatik (Auto-exposure): Pek çok dijital kamerada standart olarak bulabileceğiniz otomatik pozlama modu, CCD’ye gelen ışık miktarına göre kameranın diyafram ve enstantane değerlerini belirler ve çekimi buna göre yapar. Giriş seviyesi kullanıcılar için hayat kurtarıcı olan bu özellik, kullanım düzeyi ve fotoğrafçının beklentisi ilerledikçe cazibesini kaybetmeye başlar.

    2) Pozlama Telafisi (Exposure Compensation): "EV" olarak da kısaltılan pozlama telafisi özelliği, otomatik pozlamada kameranın belirlediği değerleri artırıp azaltma işine yarar. Varsayalım ki, karlar içinde bir çiçeğin fotoğrafını çekmeyi düşünüyorsunuz. Kameraya gelen görüntü çoğu beyaz olacağı için pozlama değerleri düşük tutulur. Elde edilen fotoğrafta kar tam beyaz çıkmayacağı gibi, çiçeğin renkleri de doygunluktan yoksun olacaktır. Bunun için biraz pozlama telafisi vermek akıllıca olabilir. Böylece kar bembeyaz, çiçek de gerçek renklerine daha yakın çıkacaktır.

    3) Enstantane Öncelikli (Shutter Pri.): Pek çok kamerada S, Canon’lar üzerinde TV olarak rastlayabileceğiniz bu otomatik pozlama modunda siz yalnızca enstantane değerini belirlersiniz. Örneğin, iskeleye vuran dalgalardan sıçrayan damlaları havada tek tek yakalamak istiyorsanız, S modunda 500 ya da 1000 değerini seçersiniz. Kamera, buna uygun açık bir diyafram seçerek, damlaları havada yakalayabilmenize olanak tanır. Benzer şekilde, çatıdan şehrin gece görüntüsünü çekmek ve arabaların farlarının çizgiler şeklinde görünmesini istiyorsanız S modunda enstantaneyi 10 saniye olarak belirlersiniz.

    4) Diyafram Öncelikli (Aperture Pri.): "A" ya da "Av" şeklinde adlandırılan bu otomatik pozlama modunda, kullanıcı diyafram değerini belirler. Sığ bir alan derinliği için diyaframı 2’ye getirebilir, aynı fotoğrafta her yerin net görünmesini isterseniz 22 gibi bir diyafram değeri seçebilirsiniz. Kamera ışık ölçümünü otomatik olarak gerçekleştirip enstantane hızını kendisi belirler.

    5) Manuel Pozlama: İleri düzey fotoğrafçılar için enstantane ve diyaframı kullanıcının istediği gibi ayarlayabilmesine izin veren pozlama modu.

    6) Çoklu Çekim: Kısa bir zaman sürecinde pek çok fotoğrafın çekilebilmesine izin veren bu mod, özellikle spor aktiviteleri ya da çocuklar gibi sürekli hareket eden objeleri fotoğraflarken pek çok kare çekip en iyisini seçebilmenize olanak tanır.

    7) Auto-Bracketing: Bu özellik, pozlama değerlerinden emin olamadığınız karelerde, pozlama telafisi yaparak aynı kareden üç adet çekebilmeye olanak tanır. Birinci kare normal pozlanırken ikinci kare daha az, üçüncü kare daha çok pozlanır. Sonuçta elde aynı kareden üç ayrı alternatifiniz olur ve en iyisini kullanabilirsiniz. Kimi kameralar toplam beş karelik bracketing işlemi gerçekleştirebilir. Bracketing sadece pozlama için değil, beyaz ayarı için de gerçekleştirilebilir. “White-balance bracketing” diye adlandırılan bu sistemde, yine üç fotoğraf çekilir. Birinci fotoğraf normal çekilirken ikinci fotoğraf mavi, üçüncü fotoğraf kırmızı ağırlıklı olarak çekilir. Böylelikle küçük renk kaymaları giderilebilir.

    En İyi Resim Seçici (Best Shot Selector): Kamera siz deklanşöre bastığınız anda pek çok (4 ile 10 arası) fotoğraf çeker ve ardından kullanıcının en iyisini seçmesini ister. Kullanıcı bunlardan birini seçince, o fotoğraf belleğe kaydedilir ve diğerleri otomatik olarak silinir. (Bu noktada bracketing’den farklıdır.). BSS modu kullanan bazı kameralar, seçim işini kullanıcıya bırakmadan en iyi pozlanmış ve en keskin fotoğrafı otomatik olarak belirler.

    Diğer Kontroller
    1) Beyaz Ayarı (White Balance): Çekilen konuların renkleri, ortamdaki ışığın karakteristiğine bağlı olarak değişir. Örneğin, evlerimizde kullandığımız ampullerin (tungsten ışık kaynağı) aydınlattığı objelerde kırmızı-sarı renk ağırlıklı çıkar. Beyaz ayarı ile kameraya “Bu gördüğün renk beyazdır” demiş olursunuz. Beyaz renk düzgün olarak belirlenirse, diğer renkler de kendi renklerine yakın şekilde çıkacağı için beyaz ayarı yapmak son derece önemlidir. Pek çok kamerada otomatik beyaz ayarı seçeneği vardır. Kamera çekilecek karedeki beyaz olabileceğini düşündüğü noktaları referans alarak ayar yapar ancak, sonuç çoğu kez elle yapılmış bir ayar kadar başarılı olmayacaktır.

    2) Hazır Çekim Modları: Kameralara belli ortamlar için özel olarak eklenmiş çekim modlarıdır. Bunlara örnek olarak gece çekimleri, parti, spor aktiviteleri ve portre verilebilir.

    3) İmaj Geliştirme Seçenekleri: Fotoğraflar çekildikten sonra üzerlerinde çeşitli iyileştirmeler yapabilmeye olanak tanıyan bu seçeneklerle kontrast, keskinlik, ışık gibi düzeltmeler, fotoğraf çekilir çekilmez uygulanabiliyor.

    İmaj Yönetimi

    1) Klasörler: Bazı dijital kameralar fotoğrafları bellek kartında belli klasörlere kaydedebilmenize olanak tanırlar. Özellikle çok kullanıcılı kameralarda işe yarayan bu sistemin değeri, bellek kartının büyüklüğü arttıkça hissedilmeye başlanır.

    2) Numaralandırma: Pek çok dijital kamera çektiğiniz fotoğrafların numaralarını, bellek kartını her boşaltışınızda sıfırlar. Bu da fotoğraflarını aynı klasörde saklayanlar için istenmeyen, hatta tehlikeli bir durumdur. Bazı dijital kameralar numaraları, kullanıcı sıfırlayana kadar sayarlar. Otomobillerdeki kilometre sayacı gibi sürekli olarak farklı bir numara veren bu tip kameralarda aynı isimli dosyaları üstüne kaydetmek yoluyla silme tehlikesi de yaşamazsınız.

    Tavsiye:
    Yoğun çekimler yapıp bunları bilgisayarınızda arşivliyorsanız kameranızın sürekli sayacı olması işinizi çok kolaylaştıracaktır.

    3) Exif Bilgileri: Günümüzde fotoğrafın çekildiği anda kullanılan pozlama, beyaz ayarı, ISO, JPEG sıkıştırma oranı gibi pek çok bilgiyi fotoğrafın içine kaydedebilmek mümkün. Bu bilgilere Exif bilgileri adı veriliyor. Exif bilgilerini kaydedebilen kameralar, baskı konusunda da avantajlara sahip olabiliyorlar.

    Diğer Özellikler

    1)Video Kaydı: Günümüzde pek çok dijital kamera, hareketli görüntü ve ses kaydı yapabiliyor. Ancak DV camcorder’ların video çekim kalitesine pek yaklaşamadıkları için elde edilen sonuçlar genellikle sadece "idare eder" düzeyde olmaktadır. Kayıt uzunlukları 30 saniye ile 1 saat arasında değişse de, genellikle kısa sayılabilecek bir sürenin ardından pillerin tükenmesi sonucu kayıtların yarım kalması kulağımıza gelen müşteri şikayetleri arasında yer alıyor.

    Tavsiye: En iyisi video işini DV Camcorder’lara bırakmak ve dijital kameralardan çok şey beklememek.

    2) Ses Kaydı ve Notlar: Kimi kameralarda çektiğiniz pozun hemen ardından ses kaydı yapabiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde, o anki duygu ve düşüncelerinizi de kayda eşlik ettirebilmeniz ya da çektiğiniz kare ile ilgili daha fazla bilgiyi fotoğrafınıza eklemeniz mümkün oluyor.

    İnanışlar ve Gerçekler
    İnanış 1: Piksel sayısı ne kadar fazlaysa görüntü kalitesi o kadar iyidir.
    Gerçek: Pazarlama uzmanları CCD’ler konusunda aynen bilgisayar işlemcilerinde uygulanan taktikleri uyguluyor. Ancak “ne kadar çok MHz, o kadar çok performans” görüşünde olduğu gibi “Ne kadar çok piksel sayısı, o kadar iyi görüntü” görüşünün doğruluğundan da emin olamayız. Renk tutarlılığı ve netlik gibi imaj kalitesini etkileyen önemli faktörlerde lens ve CCD’nin de çok önemli rolleri vardır.

    İnanış 2: Kameramın 5x optik, 3x dijital zoom’u var ve toplamda 15x yakınlaştırma yapabiliyor.
    Gerçek: Pazarlama uzmanlarının en çok cinlik yaptığı konuların başında optik yakınlaştırma değerleri geliyor.

    Özellikle dijital zoom ile optik zoom değerlerinin çarpılması ile elde edilen zoom değerleri kameraların üzerine yazılarak kullanıcı yanıltılabiliyor. Dijital zoom imajın ortasında daha küçük bir parçanın kadrajlanıp kırpılmasından başka bir şey değil, bu nedenle kameraların dijital zoom değerlerini hiç hesaba katmadan seçim yapmanızı öneririz. Örneğin 35-175mm. optik zoom aralığına sahip olan 5x zoom’lu (175/35 = 5) bir dijital kameranın 3x dijital zoom’a sahip olduğu ve bundan dolayı 15x yakınlaştırma yapabildiği belirtilerek tüketici yanıltılabiliyor.

    İnanış 3: 3.14 megapiksellik makinenin 16MB bellek kartında 100’den fazla fotoğraf depolanabilir.
    Gerçek: JPEG formatında sıkıştırılan fotoğrafların kaliteleri de çeşitli şekillerde ayarlanabiliyor. Düşük kalite ve düşük çözünürlükte olursa, 16MB bellek kartına onlarca JPEG sığdırılabilir. 16MB kapasiteye yüksek kalitede ve en yüksek çözünürlükte 3.14 megapiksellik kaydedilebilecek imaj sayısı yaklaşık on adettir.

    İnanış 4: Şarj edilebilir Lityum-İyon pil her zaman avantajlıdır.
    Gerçek: Eğer kamera ile gelen pille ve şarj aletiyle yola çıkarsanız ve uzun süre elektrik kaynağı bulamazsanız, çekim sezonunu da kapatmanız gerekir. Doğa gezilerinde, kamplarda ve diğer elektrik bulunmayan ortamlarda sizi kısıtlamaması AA pillerin artılarından biri. Şarj edilebilir AA piller çok daha ucuz ve yaygın. Bu da, arıza durumunda kullanıcıya avantaj sağlarken pil maliyetini aşağı çekiyor. Ayrıca AA pil kullanılan kameraların ilk alım maliyeti daha az.

    Stüdyoda Dijital Kameralar
    Dijital kameranızı stüdyoda kullanabilmeniz için dört önemli noktaya mutlaka dikkat etminizi öneririz.

    1) Diyaframın kısılabilirliği: Flaşlar çok güçlü olduğu için diyaframın maksimum kısılabilirlik oranı oldukça önem kazanır. Eğer bir dijital kamerayı stüdyoda kullanmayı düşünüyorsanız, maksimum f8.0 değerinde kısılabilen bir diyaframda çekim yapmalısınız. Hele de flaşlarınızın gücünü yeterince azaltamıyorsanız, aydınlık noktalar patlayabilir ve başarısız sonuçlar elde edersiniz.

    2) Flaş için beyaz ayarı: Kameranız, ortamdaki flaşların patladığı an, manuel beyaz ayarı yapabilmeli. Aksi taktirde doğru renkleri elde edemeyebilir, düzeltilemez derecede başarısız sonuçlar alabilirsiniz.

    3) Flaş bağlantı noktası: Paraflaşları bağlamak için tabi ki flaş bağlantı yuvası ya da kızağına ihtiyaç duyacaksınız.

    4) Pil ve bellek kartı: Pil tüketmemek ya da durmadan tak-çıkar olmaması için adaptör ile kullanılabilen bir kamerayı tercih edin. Her seferinde kamerayı üçayaktan (ve üçayak tutturucusundan) sökmek zorunda kalmamanız için bellek kartları rahatça çıkabilecek şekilde tasarlanmış kameraları seçin. Böylece düzeneğinizi bozmadan, sadece bellek kartını çıkararak imajları bilgisayara aktarabilirsiniz.
    Var olan stüdyonuz için yeni bir kamera alacaksanız, elinizdeki paraflaşlarla kullanılabilirliğini araştırmanızı şiddetle öneririz.

    Sonuç
    Dosyamız boyunca bahsettiğimiz, dijital kameraların belirleyici yönlerini oluşturan bu on temel özellik hakkında bilgi sahibi olmanız, satın alma kararı verirken işinizi kolaylaştıracaktır. Ne tip bir kamera istediğiniz ve bu kamerada hangi özelliklerin mutlaka olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olursanız, karar verdiğiniz modele vereceğiniz para da gönül rahatlığıyla cebinizden çıkacaktır. Dosyada fiyat konusunda pek bilgi olmadığını fark edeceksiniz; bu konuya fazla girmedik, çünkü fiyatı etkileyen çok fazla faktör var. Örneğin mercekte cam yerine plastik kullanılması bile fiyatı yüz Dolarlar bazında oynatabilir. En iyisi kameradan beklediğiniz özellikleri tespit edip, size uygun model için paraya kıymak olacaktır. Bu şekilde, size gerekli olmayan özelliklere para ödemeyeceğiniz için kısıntıyı da en doğru yerden yapmış olursunuz.
    (* alıntıdır)
    Sincap isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
    Yeni Konu aç Cevapla  

    Bookmarks

    Etiketler
    Dijital Fotoğraf Makinesi Hakkında Detaylı Bilgi


    Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
     

    Yetkileriniz
    Konu Acma Yetkiniz Yok
    Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

    BB code is Açık
    Smileler Açık
    [IMG] Kodları Açık
    HTML-Kodu Kapalı
    Trackbacks are Açık
    Pingbacks are Açık
    Refbacks are Açık




    Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:32.

    dekorasyon Endüstriyel Mutfak EKipmanları sanal ofis Kiralık Ofis | sanal ofis sanal ofis | sanal ofis | muadil toner | fantezi iç giyim fantezi giyim kerebiçci kerebiçci oğuz kerebicci.com araç takip sistemleri | kişi takip sistemleri | Varlık takip sistemleri | filo takip sistemleri |
    istanbul travesti | istanbul travesti izmir escort bayan izmir escort tuzla escort bursa escort bursa escort casino siteleri casino siteleri casino siteleri casino siteleri casino siteleri bahis siteleri istanbul travesti travesti forum |
    istanbul travesti Mekanları | istanbul travesti Haber | istanbul travesti Bilgi | istanbul travestileri | istanbul travesti | travesti | ankara travesti| ankara travesti | ankara travesti ankara travesti

    Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429