27 Mayıs 2016, 06:35
|
#1 |
Keyifli~Üye
Üyelik tarihi: 02 Haziran 2014
Mesajlar: 603
Puanlar: 5.156, Seviye: 1 | Üst seviye: 99%, 0 Gereken puan | | Erkan Sağlam Gözünden İç Mimarlık Mesleği
İç mimarlık mesleği teknik olarak bir mekanın içerisinde işlevsel, yapısal ve estetik olarak uygun tasarımlar yapmaktır. Mesleğinde önemli bir yer edinen Erkan Sağlam için ise iç mimarlık binalara, kendi ruhunu ortaya çıkarmaları için küçük dokunuşlar yapmaktır. Aslına bakılırsa iç mimarlık mesleği hem güzel sanatlara hem de mimarinin bina olgusuna hitap eden bir konumda yer almaktadır. Güzel sanatların getirmiş olduğu estetik değerler ve binaların mimari yapıları doğru bir elde yani bir iç mimarın elinde birleştiği zaman ortaya muhteşem eserler çıkmaktadır.
İç mimarlar bina içine sadece eşyaların nasıl yerleştirileceğine ve alanların nasıl daha aktif kullanılacağına bakmazlar. Binanın fiziksel değerlendirmesini yaparak aydınlatma, ısıtma gibi mekanda yaşayacak olanların konforunu düşünürek hareket ederler. Bu sebeple bir iç mimarın mekan düzenlemesinden ve tasarımında önce mekanda yaşayacak olan kişiler ile ilgili bilgi sahibi olması gerekmektedir. Erkan Sağlam'a göre bir iç mimar kişilerin özelliklerini, hayata bakış açılarını değerlendirmeli ve mekanlara kişilerin kendi ruhları yansıtan tasarımlar yapmalıdırlar. Mekanlar bu sayede konforlu ve kaliteli olarak adlandırılabilirler. İç mimarlık mesleği, bu özelliği ile somut bir işten duygulara ve düşüncelere odaklanan bir mesleğe dönüşmektedir.
Bir iç mimar bir mekanın tasarımını yaparken üç kategoride değerlendirme yapar; insan, donanım ve mekan. Mekanın sahip olduğu güncel görünüm, kişinin hayata bakış açısı ve mekanda elde etmek istediği görüntü iç mimarın donanımı ile birleştiği zaman ortaya kullanışlı, ve mekanda yaşayacak olan kişiyi rahatlatan alanlar çıkar. Yani bu anlamda iç mimar mesleğini yerine getirirken hem o anı değerlendirir hem de geleceğe dair bir araştırma yapar. Mesleğin bu özelliği ile ortaya çıkan ürünlere şimdi ve gelecek kaygısının ürünleri diyebiliriz.
|
| |